Ajánlás
Műszeres repülés szabályai
Általános IFR előírások
Mi az IFR?
Ki repülhet IFR-t?
Melyik repülőgép alkalmas IFR-repülésre?
IFR repülés TMA-kban és „B” vagy „C” légterekben
Transzponder és magasságjelentő felszerelés használata
Oxigén használata
Nem működő műszerek
Működés IFR szabályok szerint
Repülés előtti felkészülés
Üzemanyagra vonatkozó előírások IFR repüléshez
Repülés „C” légtérben
Magasságmérő beállításai
IFR magasságok és repülési szintek tartása
Minimális utazómagasságok IFR repüléskor
Útvonaltartás IFR tervvel
Műszeres megközelítések
Elhatározási magassági (DH) vagy minimális süllyedési magasság (MDA)
Leszállás
Átstartolás, elvétett megközelítés
Felszállási minimumok
Radarvektorálás
Repülőgép sebessége
Elektromos készülékek használata
Rádió adás-vétel szabályai
IFR repülés előkészítése
Térképismeret
Fontos jelölések az IFR útvonaltérképen
MEA (minimum enroute IFR altitude)
MCA (minimum crossing altitude)
MOCA (minumum obstruction clearence altitude)
Légterek
ATC engedély és repülési terv
Direkt útvonalak
Legrövidebb közzétett útvonalak
Előnyben részesített útvonalak
Magasság megválasztása
Kitérő repülőtér
Üzemanyag előírások
A repülési terv
Repülés műszerek alapján
Utazórepülés magasság- és iránytartással
A teljesítmény-műszerek
Az irányító műszerek
A műszerrepülés alapjai
Keresztellenőrzés technikája
Vízszintes emelkedés és süllyedés
Emelkedés
Műszerek figyelése emelkedésben
Emelkedésből utazórepülés
Emelkedés felhőbe felszállás után
Süllyedés egyenes vonalon
Átmenet süllyedésbe
Süllyedés tartása
Átmenet süllyedésből utazórepülésbe
Átmenet süllyedésből emelkedésbe
Forduló
Szabványos műszerrepülő forduló
Forduló végrehajtása
Szokatlan repülési helyzetek
Orr fenthelyzet csökkenő sebességgel
Orr lenthelyzet növekedő sebességgel
Műszeres repülés részlegesen működőműszerfallal
Vákuum rendszer hiba
Elektromos hiba
Pitotcső eltömődése
Statikus mozgás érzékelő eltömődése
Keresztdőlés megállapítása részlegesen működő műszerfalon
Hosszdőlés megállapítása részlegesen működő műszerfalnál
Egyenes vonalú repülés részlegesen működő műszerfallal
Egyenesvonalú repülés vízszintes szárnyakkal
Emelkedés vízszintes szárnyakkal műhorizont nélkül
Süllyedés vízszintes szárnyakkal műhorizont nélkül
Fordulók részlegesen működő műszerfallal
Emelkedő forduló részlegesen működő műszerfallal
Süllyedő forduló részlegesen működő műszerfallal
Rádió-navigáció
Rádió-navigáció radar segítségével
Radarvektorálás
Radar megközelítések
Nem precíziós radar megközelítések
Precíziós radar megközelítés
Transponder és használata
DME
ADF és használata
ADF használata RBI kijelzővel
Útirány megfogása NDB-re repülve
Útirány megfogása elrepülve az NDB-től
ADF használata RMI kijelzővel
Útirány megfogása NDB-re repülve
Útirány megfogása az NDB-től távolodva
VOR és használata
Helyzet meghatározása VOR-ral
Rárepülés a VOR-ra
Elrepülés VOR-tól
Útirány megfogása VOR használatával
VOR kijelzés HSI-n
Radiálra való rárepülés HSI-vel
VOR kijelzés az RMI-n
GPS navigációs rendszer
GPS-nél használt rövidítések
GPS megközelítések
ILS rendszer és használata
A siklópályaadó
Az iránysávadó
ILS megközelítés HSI műszer szerint
Jeladók
Siklópálya ellenőrzési módjai
Repülőtér fénytechnikája
A PAPI rendszer
Megközelítés fényrendszere
Leszállópálya fényei
Rendellenességek az ILS rendszerben
Műszeres indulási eljárások
Felszállási minimumok
Gurulás előtti teendők
Indulási útvonal megfogása
Műszeres útvonalrepülés
Eljárás fordulók és várakozási eljárások
80°-os eljárásforduló
45°-os eljárásforduló
Az alap vagy könnycseppforduló
Várakozási eljárás
Belépés várakozási eljárásba
NDB mint várakozási pont
Várakozás VOR felett
Várakozás VOR/DME pont felett
Műszeres érkezési eljárások
Közzétett érkezési útvonalak
Műszeres megközelítés szakaszai
Megközelítési minimumok
Tanácsok a megközelítés repüléséhez
Megközelítési térképek
Példák megközelítési eljárásokra
Példa egy ILS megközelítés lerepülésére
Példa VOR megközelítésre
Példa NDB megközelítésre